• Aktualności

          • Życzenia świąteczne
            • Życzenia świąteczne

            • "To właśnie tego wieczoru, gdy wiatr zimnym śniegiem dmucha - w serca złamane i smutne, cicha wstępuje otucha. To właśnie tego wieczoru, od bardzo wielu już wieków, pod dachem tkliwej kolędy, Bóg rodzi się w człowieku."
               
                                                                                   Życzmy wszystkim zdrowych, radosnych, spokojnych i pełnych miłości Świąt Bożego Narodzenia oraz tego, co dobre i piękne w Nowym Roku...
          • Wiersze po angielsku
            • Wiersze po angielsku

            • Uczniowie klas dwujęzycznych pracują w pocie czoła, by angielski stał się językiem, którym będą posługiwać się płynnie i pewnie. Już teraz radzą sobie znakomicie, potrafią nawet pisać wiersze po angielsku. Oto próbka ich poezji, tzw. Thanksgiving poety. Są to wiersze pisane według pewnego schematu. Każdy wers musi się zaczynać od kolejnej litery tworzącej wyraz Thanksgiving (dziękczynienie) i wyrażać właśnie wdzięczność. Utwory napisane przez niektórych uczniów klasy 7b i 2b Gim zostały zainspirowane amerykańskim Świętem Dziękczynienia obchodzonym co roku w trzeci czwartek listopada. Poza pisaniem wierszy uczniowie uczestniczą w zajęciach z native speakerem z Australii, Nathanem. Pierwsze spotkanie z nim odbyło się w listopadzie, kolejne – w tym tygodniu. Tym razem również klasa 3a wyraziła chęć uczestnictwa w zajęciach i świetnie sobie poradziła. Nathan rozmawiał z uczniami o świętach Bożego Narodzenia i różnych tradycjach z nimi związanych.W najbliższy czwartek klasy 7b, 2b Gim i 3b Gim wybierają się do kina na transmisję przedstawienia z londyńskiego teatru pt. „Kto się boi Virginii Woolf?” Sztuka zagrana jest oczywiście po angielsku.

               

          • Pełna miska dla schroniska – finał akcji
            • Pełna miska dla schroniska – finał akcji

            • Przez cały listopad społeczność  szkolna brała udział w akcji zorganizowanej przez samorząd uczniowski  dla bezdomnych piesków i kotków z tyskiego schroniska.  Uczniowie naszej szkoły przynosili karmy suche i w puszkach, posłania, zabawki oraz produkty spożywcze w postaci ryżu, kaszy i makaronów. Przez cały miesiąc uzbieraliśmy rekordowe ilości produktów:

              41 kg kaszy, 42 kg makaronów, 48 kg ryżu, 37 kg suchej karmy , 31 kg  mokrej karmy, razem 199 kg!

              Wielkie podziękowania dla taty naszej uczennicy, pana Tomasza Kręgiel który poświęcił swój czas i przewiózł zebrane dary swoim samochodem.  Nasza akcja okazała się mieć większy zasięg, gdyż zebrane produkty spożywcze okazały się być bardziej potrzebne w Ośrodku Świętej Faustyny – domu samotnej matki w Tychach, gdzie przewieźliśmy potrzebne rzeczy.

          • Sportowa noc w szkole
            • Sportowa noc w szkole

            • W pewien listopadowy piątek grupa zapalonych sportowców pod opieką nauczycieli wychowania fizycznego zebrała się w szkole o godzinie 19. Zaczęliśmy od warsztatów na temat zdrowego żywienia. Przestudiowaliśmy  sobie 10 zasad zdrowego żywienia oraz  piramidę zdrowego żywienia. Warsztaty zostały zwieńczone wykonaniem piramid w formie plastycznej jak również sportowych piramid dwójkowych.  O godz. 21 rozegraliśmy turniej w tenisie stołowym oraz zrobiliśmy porządki w magazynach ze sprzętem sportowym.  Następnie udaliśmy się na dużą salę gimnastyczną, tam rozegraliśmy  mecze w siatkówce, koszykówce, piłce ręcznej i piłce nożnej. Ten sportowy maraton trwał do 3 rano, w międzyczasie posililiśmy się zamówioną pizzą, później skorzystaliśmy z prysznicy. Przygotowaliśmy materace, oraz sprzęt do wyświetlania filmów. Światła na sali zgasły a my poczuliśmy się jak w kinie. Przed godziną 7 dla niektórych nastąpiła pobudka, pozbieraliśmy się i wróciliśmy do domów.

              W pewien listopadowy piątek grupa zapalonych sportowców pod opieką nauczycieli wychowania fizycznego zebrała się w szkole o godzinie 19. Zaczęliśmy od warsztatów na temat zdrowego żywienia. Przestudiowaliśmy  sobie 10 zasad zdrowego żywienia oraz  piramidę zdrowego żywienia. Warsztaty zostały zwieńczone wykonaniem piramid w formie plastycznej jak również sportowych piramid dwójkowych.  O godz. 21 rozegraliśmy turniej w tenisie stołowym oraz zrobiliśmy porządki w magazynach ze sprzętem sportowym.  Następnie udaliśmy się na dużą salę gimnastyczną, tam rozegraliśmy  mecze w siatkówce, koszykówce, piłce ręcznej i piłce nożnej. Ten sportowy maraton trwał do 3 rano, w między czasie posililiśmy się zamówioną pizzą, później skorzystaliśmy z prysznicy. Przygotowaliśmy materace, oraz sprzęt do wyświetlania filmów. Światła na sali zgasły a my poczuliśmy się jak w kinie. Przed godziną 7 dla niektórych nastąpiła pobudka, pozbieraliśmy się i wróciliśmy do domów.

              Z D J Ę C I A

          • Szkolny Konkurs Savoir-Vivre
            • Szkolny Konkurs Savoir-Vivre

            • Przepraszam, dziękuję, proszę – te słowa podsumowały Szkolny Konkurs Savoir-Vivre, który odbył się w naszej szkole 15 grudnia, poprzedzając Światowy Dzień bez Przekleństw. Celem konkursu było propagowanie wzorców kulturalnego zachowania oraz uwrażliwieniena zasady, jakie powinny obowiązywać w towarzystwie osób starszych i rówieśników, w domu, w miejscach publicznych, w sytuacjach towarzyskich i oficjalnych. Pod wspaniałą „opieką” prowadzących – Weroniki Kieras i Dawida Maszynkiewicza przedstawiciele klas V, VI i VII wybrani przez swoich kolegów, zmagali się z różnymi zadaniami i konkurencjami. Musieli wykazać się między innymi umiejętnościami i zasadami wiązania krawata, zjedzenia olbrzymiego ptysia z kremem, nakrywania do stołu, wręczania kwiatów, ustępowania miejsca, podawania ręki, przepuszczania w drzwiach, używania telefonów komórkowych. W atmosferze zabawy i śmiechu dopingowała ich rewelacyjna publiczność, a nad całością czuwało jury: pani Dyrektor Karina Bryja oraz panie Anna Dziwak i Urszula Michta. Tytuł Szkolnego Mistrza savoir-vivre uzyskała drużyna z klasy VIIc – Agata Bauch i Julia Jarosińska, II miejsce zajęła klasa VIb –  Emilia Majczak i Mikołaj Brzuchacz, a trzecie klasa VIa –  Adam Sadecki i Matylda Stawarska.

          • Szlachetna paczka
            • Szlachetna paczka

            • Pragniemy przekazać serdecznie podziękowania wszystkim ludziom dobrej woli, którzy zaangażowali się w chęć niesienia pomocy dla Pani Grażyny. Dzięki hojności darczyńców udało nam się zaspokoić wszystkie potrzeby  rodziny. Zebraliśmy 20 kartonów produktów z żywnością, środkami chemicznymi, potrzebną odzieżą  i obuwiem. Nie zabrakło również takich produktów jak poduszka ortopedyczna, koce, ręczniki oraz książki i perfumy. Zbiórka pieniędzy przerosła nasze oczekiwania!!!
               Zebrane pieniądze pozwoliły nam zakupić pralkę automatyczną dla p.Grażyny a także mikser z obrotową misą (co było dla p.Grażyny dodatkowym marzeniem).
              Wszystkim Darczyńcom – uczniom, ich rodzicom, nauczycielom i pracownikom szkoły szczerze dziękujemy. W szczególny sposób pragniemy podziękować  Szkolnemu Kołu Caritas i uczniom, którzy pakowali paczki i przyszli w sobotę by pomóc w załadowaniu naszych paczek. W imieniu organizatorów Szlachetnej Paczki szczerze DZIĘKUJEMY. Z pozdrowieniami - koordynatorzy akcji.

          • Najładniejszy stroik świąteczny
            • Najładniejszy stroik świąteczny

            • W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego narodzenia samorząd uczniowski wraz z opiekunami zorganizował konkurs na najładniejszy stroik świąteczny.
              O to wyniki:

              1 miejsce – Magdalena Tadewicz 5a
              2 miejsce – Zuzanna Olszewska 5a
              3 miejsce – Martyna Fuchs 2b Gim, Judyta Malinowska 6a

              Wszystkim bardzo dziękujemy za udział w konkursie, a zwycięzcą serdecznie gratulujemy! Już niebawem nagrody zostaną rozdane.

               

          • Warsztaty z biologii
            • Warsztaty z biologii

            • 6 grudnia w dzień Świętego Mikołaja klasa 2 a gimnazjum wraz z paniami Mirosławą Gawlik i Urszulą Michtą wzięła udział w warsztatach pn.: „Życie komórki” w pracowni biologii katowickiego Pałacu Młodzieży. Niektórzy z nas byli ubrani stosownie do dnia, dlatego zwracaliśmy uwagę innych podróżujących do Katowic pasażerów. Dwugodzinne warsztaty poświęcone były licznym ćwiczeniom mikroskopowym z komórkami roślinnymi. Wybarwialiśmy komórki z liścia spichrzowego cebuli czerwienią obojętną, co pozwoliło nam obserwować pod mikroskopem organella komórkowe. Następnie obserwowaliśmy zjawiska plazmolizy i deplazmolizy zachodzące w komórkach roślinnych pod wpływem roztworów hipo – hipertonicznych. Obserwowaliśmy również jedne z najważniejszych organelli roślinnych – plastydy. Posłużyły nam do tego liście moczarki kanadyjskiej, w których obserwowaliśmy chloroplasty, w komórkach z miękiszu pomidora widzieliśmy chromoplasty, zawierające takie barwniki jak karoteny i ksantofile. Następnie nadszedł czas na leukoplasty – bezbarwne plastydy gromadzące różne produkty fotosyntezy np. skrobię, którą udało nam się zaobserwować w komórkach z miąższu ziemniaka wybarwionych płynem Lugola. Na zakończenie zajęć obserwowaliśmy kryształy szczawianu wapnia w postaci druzów i rafidów w komórkach łuski okrywowej cebuli. Zajęcia jak zwykle były perfekcyjnie przygotowane i poprowadzone przez panią Krystynę Howaniec – Blaut, której bardzo dziękujemy.

          • Powieść detektywistyczna w kinie
            • Powieść detektywistyczna w kinie

            • 8 grudnia br. klasy 2 a i 2 d gimnazjum wraz z opiekunami paniami Urszulą Michtą i Mirosławą Gawlik oraz panem Łukaszem Markiem wybrały się do tyskiego Multikina na filmową ekranizację kryminału „Morderstwo w Orient Expressie”. Jest to jedna z najbardziej znanych powieści detektywistycznych Agathy Christie, zawsze uwzględniana w światowych rankingach najlepszych powieści kryminalnych wszechczasów. Książka, która nawet po latach zaskakuje świeżością, kreacją, finezją i lekkością, których próżno czasem szukać we współczesnych kryminałach. No i oryginalny, niepowtarzalny styl Agathy Christie! „Morderstwo w Orient Expressie” to klasyka angielskiego kryminału i lektura obowiązkowa dla wszystkich miłośników gatunku. Serię o detektywie Herculesie Poirot po prostu trzeba znać. O czym jest film i  kryminał? Herkules Poirot po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji wraca do Europy. Pociąg Orient Express, którym podróżuje, grzęźnie w zaspie śnieżnej. W nocy w niewyjaśnionych okolicznościach ginie jeden z pasażerów.      Kliknij "więcej"

              Detektyw Poirot rozpoczyna dochodzenie, a jego podróż zamienia się w śledztwo. Fakty wskazują, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie. Czy Poirot zdoła rozwiązać zagadkę tajemniczego morderstwa? Sprawa nie należy do łatwych. Każdy pasażer jest podejrzany. „Morderstwo w Orient Expressie” czytałam przed laty z wielką przyjemnością. Powtórne rozwiązywanie zagadki kryminalnej z niskim, jajogłowym Herculesem Poirot, dbającym o swoje wąsy, było prawdziwą przyjemnością dla nas wszystkich. Klasyka kryminału - w zderzeniu ze współczesnymi powieściami kryminalnymi, coraz bardziej makabrycznymi, pogmatwanymi, nastawionymi na brawurową akcję i nagłe zwroty akcji – jest bardzo miłą odmianą. Oddechem, przyjemnością, której nie sposób sobie odmówić, jeśli uwielbia się kryminały. Takich detektywów jak Herkules Poirot w kryminałach już nie ma. No bo który protagonista mógłby złapać mordercę tylko siedząc w fotelu i przesłuchując podejrzanych, używając jedynie swoich szarych komórek i stosując drogę dedukcji? I zrobiłby to bezbłędnie? A do tego byłby tak ekstrawagancki, wyglądem przypominałby dandysa oraz miłował porządek i symetrię? Agatha Christie stworzyła postać ponadczasową, której nie sposób nie polubić. Ponadto ten kryminał Agathy Christie warto znać także z powodu jego konstrukcji. Nie bez kozery jest sztandarowym przykładem klasycznego kryminału angielskiego. Autorka wykorzystała bowiem typową zagadkę zamkniętego pokoju (w powieści jest to przedział w wagonie zamknięty od środka). Morderca jedzie w jednym wagonie z Poirot i może być nim każdy z jego współpasażerów. A najciekawsza zagadka kryminalna jest wtedy, kiedy jest tak skonstruowana, że przeczy prawom logiki. I tak jest w tym przypadku. Do tego Christie dołożyła niekonwencjonalne zakończenie: przewrotne i zaskakujące potwierdzając, że jest absolutną mistrzynią kryminału. W obsadzie filmu znaleźli się m.in. Judi Dench, Michelle Pfeiffer, Johnny Depp, Penélope Cruz, Willem Dafoe i Kenneth Branagh, który stanął również za kamerą. Urzekły nas również niesamowite kadry przedstawiającej przyrodę krajów, przez które przejeżdża słynny pociąg.

               

          • Nauczyciel na medal
            • Nauczyciel na medal

            • “Szukamy nauczycieli, dla których przekazywanie wiedzy i wychowywanie dzieci to pasja, nie zawód” – tak redaktor naczelny “Dziennika Zachodniego” opisywał ideę konkursu “Nauczyciel na medal, który gazeta zorganizowała we współpracy z Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli “WOM”. Z satysfakcją informujemy, że takim nauczycielem jest p. Krystyna Rasińska, nauczycielka języka polskiego w naszej szkole! Pani Krystyna została wybrana głosami swoich byłych i obecnych uczniów, a także ich rodziców. Przed kilkoma dniami odebrała medal oraz nagrodę z rąk marszałka województwa śląskiego, Wojciecha Saługi. Gratulujemy serdecznie – pani Krystynie sukcesu, a Jej uczniom takiego nauczyciela!

               
          • W świecie liściaków
            • W świecie liściaków

            • Jak co roku 3 listopada odbył się szkolny konkurs plastyczny pt. "W świecie liściaków". Uczniowie klas I-III tylko z zasuszonych listków drzew i krzewów, płatków kwiatów, gałązek, owoców drzew wyczarowywali obrazy, postaci i inne leśne stworki. Oto lista zwycięzców:
              KLASY I
              I miejsce:  Maja Lewandowska,Aleksandra Giel
              II miejsce:  Gabriela Golińska, Kuba Lechowicz, Amelia Paciorek
              III miejsce: Joanna Szendrak, Gabriela Dyc, Tymoteusz Kokot
              wyróżnienie: Kacper Latała, Julia Kost, Tymoteusz Furman, Michał Rosiak, Youseef Nady
              KLASY II
              I miejsce:  Natalia Biesiada
              II miejsce:  Jakub Dziubany
              III miejsce: Maja Bury
              KLASY III
              I miejsce:  Eliza Krzemińska
              II miejsce:  Oliwia Rzepka, Julia Łaski
              III miejsce: Natan Gabryś
              wyróżnienie: Paweł Sokół, Zofia Kania, Miłosz Czaban

          • Mikołajki
            • Mikołajki

            • Naszą szkołę odwiedził Święty Mikołaj! Najmłodsi uczniowie uczestniczyli w spotkaniu, na które przybył wraz ze swoimi pomocnikami. Atmosfera udzieliła się zarówno dzieciom jak i wychowawcom. Podziwialiśmy oprawę muzyczną spektaklu, śpiewaliśmy i tańczyliśmy wraz z prowadzącymi imprezę.

          • Escape room
            • Escape room

            • W grudniowy wtorek (5. XII) klasa 2c gimnazjum wyjechała na wycieczkę. Nie była to jednak zwyczajna, szkolna wycieczka, podczas której uczniowie wspinają się w pocie czoła po górce lub znudzeni słuchają (lub i to nie) przewodnika miejskiego. Uczniowie klasy 2c wybrali się do Escape room’u. Co to takiego? To niezwykła gra zespołowa, ćwicząca umiejętności komunikacji (czasem pozawerbalnej), wymuszająca na uczestnikach absolutnego zaangażowania i współpracy. Stawka jest wysoka – trzeba się uwolnić!

              Uczniowie zostali zamknięci w kilku pokojach o różnej tematyce. Do pokojów wprowadzani byli z opaskami na oczach. Kiedy ostatni uczestnik wchodził – drzwi za nim były zamykane. Uczniowie musieli rozwiązać skomplikowaną zagadkę i uwolnić się. Panie opiekunki (p. J. Maturska oraz p. D. Baron) obserwowały na monitorach poczynania uczniów, ich wzajemną pracę, dogadywanie się, sprawdzanie, szukanie. Czasem uczniowie potrzebowali pomocy z zewnątrz, której udzielali im prowadzący przez walki-talki.

              Polecamy wszystkim zabawę w pokojach zagadek. Z wychowawczego punktu widzenia – jest to jedna z najlepszych form integrowania zespołu klasowego. Dziękuję Mamie Pauliny za wspaniałą sugestięJ

          • Projekt eTwinning
            • Projekt eTwinning

            • Od początku listopada uczniowie klas I-III szkoły podstawowej pod kierunkiem mgr Joanny Łukaszek-Słania biorą udział w międzynarodowym projekcie eTwinning: „Christmas is coming! Let's send cards and wishes.” Uczniowie przygotowują kartki świąteczne, które zostaną wysłane do szkół za granicą m.in. do Hiszpanii, Turcji, Włoch, Belgii, Anglii, Rumunii, Estonii, Litwy, Czech, Słowacji. Również z tych krajów otrzymamy kartki świąteczne. Podczas lekcji uczniowie zapoznają się również ze słownictwem związanym ze świętami Bożego Narodzenia, oraz nauczą się świątecznej angielskiej piosenki, którą nagramy i umieścimy na platformie portalu eTwinning dotyczącej naszego projektu.

          • Podziękowanie
            • Podziękowanie

            • Serdeczne podziękowania dla uczniów klas pierwszych, drugich i trzecich Szkoły Podstawowej, którzy postanowili pomóc zwierzętom z schroniska. Przez cały listopad zbierali karmę dla czworonożnych przyjaciół. Podsumowaniem akcji była wizyta Pani weterynarz Eweliny Kołodziejczyk. Pani Ewelina przybyła do naszej szkoły ze swoim ulubieńcem - psem pasterskim - Borysem. Opowiedziała o pracy w schronisku, formach opieki nad zwierzętami oraz sposobach poszukiwania właścicieli zagubionych zwierząt. Dziękujemy uczniom i ich rodzicom za włączenie się w akcję pomocy podopiecznym ze schroniska w Chełmku.

          • Jestem smart
            • Jestem smart

            • 22 listopada uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji Jestem SMART. Dzień z Technologią. Akcja miała na celu uświadomienie pokoleniu cyfrowych tubylców, że przyklejone do ich dłoni smartfony to nie tylko potężne narzędzie kontroli i śledzenia znajomych na portalach społecznościowych, szukania pokemonów po zakamarkach miasta czy podręczna pamięć, żeby swojej nie zaśmiecać tak prozaicznymi czynnościami, jak np. nauczenie się na sprawdzian.
              Przygotowania do tego dnia rozpoczęły się kilka dni wcześniej. Przygotowaliśmy plakaty informujące o akcji, poinformowaliśmy społeczność szkolną przez dziennik elektroniczny, co będzie się działo, wykonaliśmy wielki napis na drzwi. Koordynatorzy projektu ustalili zasady, które miały obowiązywać tego dnia. Od samego rana widać było poruszenie na przerwach. Uczniowie pytali, kiedy będą te kody, pytali, czy maja dobry czytnik. Kiedy zabrzmiał dzwonek na trzecią przerwę, uczniowie wybiegli z sal w poszukiwaniu kodów qr. Kody były porozwieszane po całej szkole w różnych miejscach (nawet bardzo nietypowych), trzeba było wykazać się sprytem i inteligencją. Pod kodami ukryte były pytania. Niektóre bardzo trudne (np. co to jest mitoza), niektóre zaskakujące (podaj nr buta pani od polskiego) a inne z kolei proste, tak by nie zniechęcić grających.

              Na poszczególnych lekcjach uczniowie grali w gry na aplikacji kahoot.it. aby zagrać trzeba było mieć dostęp do Internetu. Jeśli jakiś uczeń nie miał – kolega lub koleżanka udostępniali swoją sieć (to pokazało, że nowoczesne technologie nie są obce współczesnej młodzieży – doskonale radzą sobie nawet w sytuacjach podbramkowych).  Gry wywoływały emocje, każdy chciał się widzieć w pierwszej, wygranej trójce, często błagali nauczyciela, aby zagrać jeszcze raz. Z kolei na języku polskim uczniowie poznali aplikacje, które uczyły poprawnej ortografii.

              Oto krótka relacja naszej nauczycielki j. polskiego pani A. Stasicy: lekcje języka polskiego w klasach 2c, 2d i 3a odbyły się z wykorzystaniem najnowszych technologii: wykorzystaniem aplikacji oraz smartfonów. Połączyłam zabawę ze zdobywaniem i utrwalaniem wiedzy z języka polskiego. Uczniowie logowali się drużynowo na Kahoocie i rozwiązywali quiz pt. Nie taki diabeł straszny, jak go malują - stworzony specjalnie na tę lekcję przeze mnie. Obejmował on wiedzę z historii literatury, języka, ortografii, składni oraz pytania dotyczące filmu. Uczniowie ze sobą rywalizowali na punty za dobrze zrobione zadania oraz najszybszy czas. Najlepsi nagrodzeni zostali oceną bardzo dobrą oraz plusami.

              Dziękujemy wszystkim nauczycielom, którzy odpowiedzieli na nasz apel i pozwolili uczniom zobaczyć, że ich smartfony to wspaniałe narzędzie do nauki: A. Zając, J. Uznańskiej-Basoń, A. Stasicy, K. Buli, E. Jabłońskiej, M. Rudnickiej, D. Baron, K. Rasińskiej oraz P. Lampart za wsparcie ku pokrzepieniu:)  Z D J Ę C I A

              Opiekunami akcji były: J. Maturska, M. Nieskurska

          • Jesienny Ogród Sztuk
            • Jesienny Ogród Sztuk

            • W dniu 1 grudnia 2017 r. w Teatrze Małym odbyło się podsumowanie konkursu Jesienny Ogród Sztuk pod honorowym patronatem Pani Prezydent Darii Szczepańskiej. Konkurs, organizowany przez Zespół Szkół nr 4 im. Janusza Groszkowskiego w Tychach ma na celu propagowanie sztuki oraz szerzenie wśród młodzieży kunsztu tworzenia tego, co określone zostało przez starożytnych mianem Kalos Kaghatos, co oznacza „piękny i dobry” i jest określeniem ideału greckiego wychowania. Tematem przewodnim tegorocznej edycji był cytat rzymskiego myśliciela Seneki Młodszego „Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy”. Konkurs skierowany był do uczniów tyskich szkół wszystkich typów. Prace oceniano w trzech kategoriach: proza, poezja, prace plastyczne. Nasza szkoła również wzięła udział w konkursie. Laureatem został Mateusz Hajok z klasy 6a zajmując 3 miejsce w kategorii poezja. W części artystycznej uczniowie Zespołu Szkół numer 4 zaprezentowali niezwykle zabawne przedstawienie, będące parodią codziennego życia w szkole oraz karykaturą niektórych zawodów, na przykład elektryka, ślusarza i nauczyciela. Całość prowadził pan Zygmunt Marczuk, dyrektor ZS nr 4 oraz pani Barbara Sobczak z tyskiego Miejskiego Centrum Oświaty. Mateuszowi gratulujemy! Zachęcamy uczniów do brania udziału w konkursach - warto przeżyć kolejną przygodę!