16.11.2016r. klasa 2b gimnazjum z wychowawcą p. Krystyną Rasińską i p. Izabelą Lubowiecką odwiedziły Muzeum Śląskie w Katowicach, uczestnicząc w lekcji i warsztatach: Teatr Williama Szekspira. Zajęcia poświęcone były teatrowi elżbietańskiemu i późniejszym nawiązaniom do niego. Opiekunka naszych grup w bardzo ciekawy i przystępny sposób przedstawiła i usystematyzowała wiedzę uczniów o najważniejszych cechach budynków teatralnych od czasów antycznych(przypomnienie wiadomości z klasy 1), przez średniowieczne- tu pojawiły się nowe terminy: mansjon czy teatr symultaniczny do teatru elżbietańskiego. Uczniowie dowiedzieli się, jakie były upodobania ówczesnej publiczności, skąd czerpano inspiracje i w jaki sposób wpływały one na kształt tekstu dramatu. Poznali elementy kostiumu przełomu XVI i XVII wieku. W drugiej części zajęć wykonali z papieru własne projekty strojów. Ciekawe zajęcia i piękny budynek teatru zachęciły nas do kolejnych odwiedzin…
Aktualności
Odwiedziny w Muzeum Śląskim
Projekt "Dziady wciąż żywe.."
Projekt „Dziady wciąż żywe…” realizowały w tym roku szkolnym klasy 2b i 2e gimnazjum. Przygotowania do realizacji projektu trwały- jak zwykle- kilka tygodni… Po przydzieleniu ról należało przygotować scenografię, dobrać muzykę, stroje, rekwizyty a może oprawę multimedialną… . Kolejny raz przekonałam się, że tego typu działania przynoszą (najczęściej) pożądane rezultaty w postaci wspólnie spędzonego czasu, lepszego poznania się czy wreszcie- tego co najważniejsze- poznania swoich możliwości… . Każdy z uczniów znalazł właściwą dla siebie sferę działania i prawie każdy maksymalnie zaangażował się w przydzielony mu zakres działań. Powstały propozycje odczytania na nowo dzieła A. Mickiewicza. Za każdym razem jest to dla mnie i uczniów czas niezwykle atrakcyjny… Pojawiające się napięcie, emocje sięgające zenitu- niektórzy po raz pierwszy występują w takiej roli- niepewność odbioru, ale przede wszystkim to, co lubię najbardziej- radość z dobrze wykonanej pracy- stanowią o największym sensie tego typu działań szkolnych.
Muzyka po angielsku – Erasmus +
Praca nad projektem Erasmus + to nie tylko wyjazdy, to również … gra na instrumentach. I to dość dziwnych instrumentach. Jeden z nich to rainstick, który, jak jego nazwa wskazuje, brzmi jak padający drobno deszcz, drugi to instrument dęty zrobiony z fragmentów szlauchu ogrodowego. Obydwa instrumenty uczniowie wykonali i ozdobili własnoręcznie i według własnych pomysłów podczas jednego ze spotkań projektowych.
Co mają wspólnego instrumenty z wymianami uczniów? – ktoś mógłby zapytać. Bardzo wiele, bo projekt, który realizujemy w naszej szkole to European survival through CLIL: the rule of 3s. To znaczy, że przyglądamy się najważniejszym elementom przetrwania, czyli wodzie, powietrzu, jedzeniu i schronieniu poprzez lekcje w języku angielskim. CLIL to nauczanie treści właściwych dla różnych przedmiotów, np. muzyki, matematyki, biologii, itd. Po angielsku. Przyjrzeliśmy się zatem powietrzu i wodzie realizując zajęcia z muzyki. Nie na lekcji wprawdzie, tylko na zajęciach dodatkowych, poświęconych pracy nad projektem w poniedziałek 30 października. Najpierw uczniowie wykonali instrumenty dęte, do których instrukcje usłyszeli w języku angielskim i zobaczyli, jak długość kanału, przez który przepływa powietrze zmienia wysokość dźwięku. Następnie obejrzeli filmik po angielsku, aby się dowiedzieć, jak wykonać rainsticks, które wprawdzie nie zawierają wody, ale których dźwięk przypomina kapiącą wodę deszczową.
Ileż było frajdy przy wykonywaniu tych zadań, wszyscy się szczerze zaangażowali, prawie zapomnieli, że czas wracać do domu. A efekty pracy można zobaczyć na zdjęciach i filmikach prezentujących brzmienie instrumentów.
Zbiórka kasztanów i żołędzi
Jak co roku, na przełomie września i października, odbyła się w naszej szkole zbiórka żołędzi i kasztanów. Celem akcji było promowanie nawyków ekologicznych wśród dzieci, wykształcenie wrażliwości na los zwierząt, a także uczenie oszczędnego gospodarowania zasobami przyrody. Zebrane kasztany i żołędzie zostały odebrane przez pracowników Nadleśnictwa Kobiór- Leśnictwo Żwaków. Wszystkim uczniom, rodzicom i dziadkom oraz nauczycielom zaangażowanym w tegoroczną akcję serdecznie dziękujemy.
Koncert pieśni i poezji patriotycznej
„Aby człowiek wiedział dokąd idzie, musi wiedzieć skąd przychodzi. Naród bez historii błądzi, jak człowiek bez pamięci”( N. Davies)
Godzina 10. Szkolna aula. Wiemy, że to Koncert pieśni i poezji patriotycznej… Naszym oczom ukazują się trzy leżące na podłodze dziewczyny… Muzyka zupełnie „ nie w temacie”… Kolejna scena: dwoje sympatycznych uczniów z młodszych klas próbuje rapować a cappella piosenkę” Mam biało- czerwone serce”…
Nasze zadziwienie potęgują dwie uczennice, które głośno komentują swoje niezadowolenie z przebiegu pierwszych kilku minut wydarzenia… Nie są zgodne, bo jedna z nich twierdzi, że każdy ma prawo do świętowania „po swojemu”... Druga chce, by należycie uczcić to święto…
Następuje ta „właściwa” część przedstawienia , którą rozpoczyna wspólne odśpiewanie hymnu państwowego. Przenosimy się do czasów, kiedy Polska nie istniała w sensie fizycznym, „nie tylko rozerwano ja na trzy części: zmieniono w ulotny obłok, wyparowała, rozpłynęła się na w powietrzu, rozbita na miliony cząsteczek”, a państwa rozbiorowe poprzysięgły uroczyście, że nawet nazwę POLSKA na zawsze wymażą z historycznych dokumentów. (kliknij "więcej")Pojawiają się wspomnienia ważnych wydarzeń z historii Polski, pokazujące, że Polacy nigdy nie pogodzili się z rozbiorami: powstanie kościuszkowskie, listopadowe, styczniowe, powstanie Legionów Polskich… w tle obrazy z doskonałej, nietypowej prezentacji ilustrujące te wydarzenia. Słyszymy piękne strofy polskich poetów, którzy „walczyli” słowem, dodając nadziei, wiary, że” Polska będzie wolna”, „nie poddamy się”, „zwyciężymy”!
Między tekstami pojawiają się piosenki o niezwykle mądrych, dających okazję do refleksji słowach:
„Nie przestańmy czcić świętości swoje i przechowywać ideałów czystość, do nas należy dać im moc i zbroję, by z kraju marzeń przeszły w rzeczywistość” czy też inna mówiąca o miłości do kraju, o który walczyły pokolenia ludzi, dla których słowo „Ojczyzna – nie było nic nie znaczącym słowem”. Piosenki w wykonaniu Sebastiana Rzeźnika- naszego absolwenta, uczennicy kl. 3d Weroniki Kieras, Mai Lauer z kl. 2b, Maćka Latosa z 3b i oczywiście szkolnego chóru J zrobiły ogromne wrażenie na wszystkich!
Zawsze, gdy przystępuję do tego typu przedsięwzięć, pojawia się ten sam dylemat: jak zachęcić młodych do pamiętania o przeszłości, świętowania ważnych wydarzeń… Dochodzę do wniosku, że młodzi ludzie najchętniej i najpełniej wypowiadają się poprzez muzykę, to ona łączy ich najbardziej…
Tegoroczny koncert przygotowały: p. Joanna Uznańska- Basoń, p. Krystyna Rasińska, p. Agnieszka Stasica, p. Marcin Wielgat- oprawę muzyczną i p. Regina Lipecka oprawę plastyczną.
Serdeczne podziękowania dla wszystkich aktorów- byliście wspanialiJ
Ps. Niezwykle serdecznie dziękujemy za piękne słowa i łzy wzruszenia- to najlepsza recenzja naszego przedsięwzięcia… J
Mamy kolejną statuetkę
Już trzeci rok uczestniczymy w rejonowej innowacji pedagogicznej "ŚwięTy w służbie nieugięty, czyli ślady miłości w szarej codzienności". 10 listopada odbył się Rejonowy Konkurs Wiedzy o św. Franciszku i św. Klarze dla kl. 4. Przygotowując się do konkursy poznawaliśmy i zaprzyjaźnialiśmy się ze świętymi, ucząc się od nich jak postępować i kochać siebie i nnych ludzi. Gratulujemy Oliwii Paś i Agacie Ziębie z kl. 4b zajęcia I miejsca! Dziewczyny spisały się na medal i zdobyły dla szkoły kolejną statuetkę. Więcej zdjęć TUTAJ.
Zajęcia z biologii
25 października w środę 25-osobowa grupa uczniów i uczennic z klasy 2 a wraz z opiekunkami paniami: Urszulą Michtą i Mirosławą Gawlik brała udział w zajęciach w pracowni biologii katowickiego Pałacu Młodzieży pn.: „Układ pokarmowy”. Wybór tematu zajęć nie był przypadkowy, ponieważ były to aktualne zagadnienia poruszane na lekcjach biologii w szkole. W pierwszej części zajęć uczniowie wzięli udział w prelekcji poświęconej budowie i działaniu układu pokarmowego, a także pracowali z programem komputerowym, z pomocą którego uzupełniali karty pracy. Druga część zajęć poświęcona była wykonywaniu doświadczeń. Uczniowie poznali rolę enzymów trawiennych zawartych w ślinie, wykrywali za pomocą różnych odczynników chemicznych składniki pokarmowe w różnych pokarmach, badali wpływ temperatury na działanie enzymów trawiennych. Zajęcia były bardzo interesującym sposobem na podsumowanie wiadomości o tym jednym z ważniejszych układów w naszym organizmie, jak również ich rozszerzeniem o doświadczenia, które trudno wykonać w warunkach szkolnej pracowni biologicznej. A my już planujemy następne zajęcia w kolejnych miesiącach. Będą to: „Eksperymenty biologiczne”, „Przegląd tkanek roślinnych i zwierzęcych”, „Fotosynteza – jeden z najważniejszych procesów życiowych”, „Wstęp do genetyki”.
Gratulujemy sukcesu
Z przyjemnością informujemy, że uczennica naszej szkoły, klasy 2D (gimnazjalnej) , HANNA KASPRZYCKA wzięła udział w IX Ogólnopolskim Mityngu Jeździeckim Olimpiad Specjalnych w Zielonej Górze. Nasza Hania została złotą medalistką w jeździectwie oraz brązową medalistką w Skokach przez przeszkody. Cieszymy się ogromnie, jesteśmy dumni z osiągnięć naszej uczennicy i gratulujemy ogromnego sukcesu.
Warsztaty językowe EuroWeek
W dniach od 9 do 13 października uczniowie naszej szkoły pod opieką pań Edyty Goc i Sylwii Leśniewskiej uczestniczyli w warsztatach językowych EuroWeek w miejscowości Różanka w Kotlinie Kłodzkiej. Pogoda niestety była w kratkę – chmury i słońce. Mimo to zwiedziliśmy Kłodzko i Bystrzycę Kłodzką. Zajęcia prowadzili wolontariusze z wielu krajów Europy i świata, np. z Łotwy, Urugwaju, Etiopii, Indonezji, Indii, Hiszpanii, Macedonii. Prowadzone były w języku angielskim, nie licząc polskich wstawek, ulubionych przez wolontariuszy polskich słów (pani, chodź, masakra, tragedia, itp.). Uczniowie zawsze świetnie się bawili, śpiewali znane przeboje, było dużo pracy w grupach, kręcenie filmów, reklam, odgrywanie scenek. Były tańce tradycyjne i dyskotekowe, rapowanie i przebieranki, obejrzeliśmy pokaz mody, reklamy nakręcone przez naszych uczniów. Była możliwość poznania kultur tych krajów, z których pochodzili nasi wolontariusze. Uczniowie mogli rewelacyjnie ćwiczyć konwersacje w języku angielskim.
Oprócz nas na obozie językowym uczestnikami były też inne gimnazja i szkoły podstawowe, m. in. z Opola i Ożarowa Mazowieckiego. Była więc okazja do poszerzenia znajomości, kontaktów w tym także międzynarodowych. Teraz uczniowie mogą utrzymywać z nimi kontakt poprzez portale społecznościowe. Mamy nadzieję, że jeszcze tam kiedyś pojedziemy.
SUKCES w Rejonowych Igrzyskach Dzieci w Szachach
18 października odbyły się Rejonowe Igrzyska Dzieci w Szachach.
W zawodach tych uczniowie naszej szkoły zdobyli I miejsce.
Gratulujemy Michałowi Bernackiemu z kl.5c, Annie Cielińskiej, Adamowi Sadeckiemu z kl. 6a, Antoniemu Adamusowi z kl. 3a.
Michał Bernacki zdobył również złoty medal dla najlepszego szachisty zawodów.
T jak Talent - wyniki
To było pełne wrażeń popołudnie. Uczniowie prezentowali swoje talenty: m.in. spiewali, tańczyli, grali na pianinie, a nawet na kubkach. Był też pokaz karate i gimnastyka artystyczna. Jury miało trudne zadanie. Po długiej naradzie jednak zdecydowało. Wyniki szkolnych eliminacji powiatowego konkursu T jak Talent prezentują się następująco:
Kategoria: klasy I - VI:
I miejsce - Wiktoria Przybyła, kl. 4d
II miejsce - Wiktor Szczygielski, kl. 3a
III miejsce - Gabriela Dyc, kl. 1d
Wyróżnienia: Magdalena Tadewicz, kl. 5a, Liliana Rzepczyk, kl. 3a, Tomasz Janiszewski, kl. 4d.
Kategoria: klasy VII i Gimnazjum
I miejsce - Maja Lauer. kl. 2b Gimnazjum
II miejsce - Maja Targosz, kl. 2b Gimnazjum
Wyróżnienia: Wiktoria Dzik i Emilia Zawislak, kl. 7b, Aleksandra Kuras, kl. 2a Gimnazjum.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Organizatorzy zdecydowali, że odbędą się od razu finały. Tak więc zwycięzcy będą nas reprezentowali 22 listopada w auli Szkoły Muzycznej w Tychach.
Specjalne wydanie szkolnej gazetki
Zapraszamy do zapoznania się TUTAJ z elektroniczną wersją naszej szkolnej gazetki oraz do wzięcia udziału w konkursie na nową nazwę gazetki. Szczegóły znajdziecie wewnątrz numeru.
W Pracowni Chemii Pałacu Młodzieży w Katowicach - zajęcia pt. „Metale mniej lub bardziej aktywne”
Błyski, wybuchy, iskry i dymy. Tak właśnie spędziła piątek 6 go października grupa uczniów z klas gimnazjalnych na zajęciach pt. „Metale mniej lub bardziej aktywne” w Pracowni Chemii Pałacu Młodzieży w Katowicach, gdzie po raz pierwszy mieliśmy okazję wziąć udział w zajęciach laboratoryjnych. Wszystkie 24 miejsca rozeszły się niemalże „na pniu”. W laboratorium czekało na nas mnóstwo doświadczeń do samodzielnego wykonania. Uczyliśmy się podstawowych technik laboratoryjnych, obsługi pipety i gruszki, bezpiecznego posługiwania się sprzętem laboratoryjnym a potem przyszedł czas na doświadczenia. Robiliśmy gąbkę cynkową, wyciskaliśmy wodór z kwasu a potem sprawdzaliśmy czy się pali (oczywiście pali się, pod warunkiem że przy sprawdzaniu nie uda się utopić zapałki), rozpuszczaliśmy miedź w kwasie azotowym (V), spalaliśmy magnez, obserwowaliśmy błysk i wiele, wiele innych reakcji chemicznych.
Warsztaty z robotyki i fizyki
Dnia 3 października 2017 klasa 4c udała się z wychowawcą p. Bożeną Durkalec i p. Katarzyną Bulą do Pałacu Młodzieży w Katowicach na warsztaty z robotyki i fizyki. Tematem przewodnim był dźwięk. Na zajęciach z fizyki dzieci zaprogramowały działanie czujnika ultradźwiękowego, a na warsztatach z fizyki odkrywały świat dźwięków .
Tornister pełen uśmiechów
Serdecznie dziekujemy wszystkim, którzy w czerwcu włączyli się w akcję organizowaną we współpracy z Caritas Archidiecezji Katowickiej i Parafią pw. Ducha Świętego "Tornister pełen uśmiechów". Te szczególne uśmiechy zobczyliśmy na ustach 16 naszych uczniów, którzy otrzymali plecaki wypełnione przyborami szkolnymi. Dziękujemy.
Noc w szkole
Noc z 22 na 23 września była wyjątkowa dla klasy 2a i jej wychowawców: Mirosławy Gawlik i Urszuli Michty, ponieważ spędziliśmy ją w szkole. W ten niekonwencjonalny sposób postanowiliśmy uczcić Dzień Chłopaka oraz poznać się wzajemnie, ponieważ w klasie zmienił się wychowawca. Impreza została starannie zaplanowana: dziewczęta postanowiły zakupić dla chłopców prezenty – były to poduszki (przydały się podczas nocy w szkole) z napisem „Jesteś fajnym kolegą”, w których zakupie pomogła pani Urszula Michta. Wychowawca zajął się przygotowaniem jednorazowych talerzy, kubków, sztućców, serwetek oraz przypraw w postaci musztardy i ketchupu, ponieważ jednym z posiłków miały być kiełbaski usmażone na elektrycznym grillu (pomysł pani Michty). Nasz nocne spotkanie rozpoczęliśmy o godz. 19.00 od słodkiego poczęstunku: był to wspaniały tort upieczony przez pana Gawendę oraz babeczki przygotowane przez dziewczęta. Potem opowiadaliśmy w kilku słowach o naszych zainteresowaniach i marzeniach. Kolejnym punktem programu było wspólne śpiewanie przy akompaniamencie gitary, jak również karaoke przy „muzyce laptopowej”. Następnie udaliśmy się do sali gimnastycznej, gdzie przygotowaliśmy swoje posłania i siebie do nocnego odpoczynku oraz projekcji filmów. Około godziny 11.00 zamówiliśmy pizze, które dostarczył absolwent naszego gimnazjum Xawier Lapawuchow, pracujący w restauracji Tele Pizza. Nocne pogaduchy i śmiechy trwały do samego rana, pierwsze uczennice opuściły szkołę o godzinie 6.00, ponieważ wybierały się na trening łyżwiarski. Pozostali uczestnicy wyszli ze szkoły o godzinie 7.00 Bardzo dziękujemy panu stróżowi Stefanowi Fitzowi, który pozostał z nami do samego rana i dzięki któremu czuliśmy się bardzo bezpiecznie i komfortowo.
Międzynarodowy miesiąc bibliotek szkolnych
W październiku wieczory są coraz dłuższe. Niektórzy zapadają wtedy na "nicnierobienie", inni na "niechcemisię", a jeszcze inni znikają w wirtualnym świecie. Ale nie wszystko stracone. Jest na to lek. W paźdzerniku - Międzynarodowym miesiącu bibliotek szkolnych panie bibliotekarki zapraszają po odbiór leku z dokładnie rozpisaną dołączoną ulotką :-).
24 Ogólnopolska Nagroda Literacka im. Kornela Makuszyńskiego wręczona
Lubimy czytać książki, zdecydowanie. W ostatnich dniach mieliśmy okazję głosować na najciekawsze książki dla dzieci, a nawet spotkać ich autorów. Już w czerwcu p. Barbara Pilorz dała nam do czytania książki, przekazane nam od Biblioteki w Oświęcimiu, która zaprosiła nas do udziału w projekcie. Potem czas na podjęcie decyzji i głosowanie. Głosowało tysiąc dzieci z całej Polski. 28 września trzeba było wcześnie wstać, bo już o 6 rano wyruszaliśmy z Oświęcimia do Pacanowa, gdzie zwiedzaliśmy Europejskie Centrum Bajki. Jechali z nami przedstawiciele szkół im. Kornela Makuszyńskiego całej Polski. Po południu w Oświęcimiu były zabawy integracyjne i każda grupa opowiadała o swoim mieście i szkole. Integrowaliśmy się także przy posiłkach :-). To był zaszczyt rozmawiać z autorami i wydawcami książek , które czytaliśmy. Następnego dnia braliśmy udział w uroczystej gali wręczenia 24 Ogólnopolskiej Nagrody Literackiej im. Kornela Makuszyńskiego. O laureatach i ich książkach możecie poczytać TUTAJ i TUTAJ. Zdradzimy Wam, że głosowaliśmy na p. Marcina Szczygielskiego, który zdobył nagrodę publiczności. Potem były spotkania autorskie – niełatwo było wybrać, na które pójść. Ale autografy udało nam się zebrać od wielu autorów. Pamiętaliśmy także o Was – w albumie fotograficznym możecie zobaczyć autografy dedykowane uczniom naszej szkoły. To był niesamowity, inspirujący i spędzony w miłej atmosferze czas rozwijania swoich zainteresowań i nawiązywania nowych przyjaźni, m.in. z Miejską Biblioteką Publiczną Galeria Książki w Oświęcimiu oraz ze Szkołą Podstawową im Kornela Makuszyńskiego w … Pacanowie. Wszystkie książki nominowane do nagrody są w naszej bibliotece, zapraszamy do czytania.
Osobliwości Świata Fizyki 2017
Dnia 27.09.2017 klasa 7a z wychowawcą Małgorzatą Musz oraz p. Dorotą Liebner udała się na wycieczkę na Uniwersytet Śląski do Instytutu Fizyki. W tym roku uczniowie mieli okazję wysłuchać wykładów: „Elektromagnetyzm wokół nas”, „Fizyka na wakacjach”, „Ciepło, zimno, gorąco, mróz!”.
Sprzątanie świata
Tegoroczna ogólnopolska akcja „Sprzątanie Świata – Polska 2018” przebiegała pod hasłem: „Nie ma odpadów-są surowce”. Biorąc pod uwagę hasło przewodnie akcji klasa 2 a gimnazjum (z dodatkowymi zajęciami przyrodniczymi) postanowiła zwiedzić tyska firmę Master-Odpady i Energia Sp. z o. o. Ten zakład pracy jest międzygminnym zakładem kompleksowego zagospodarowania odpadów komunalnych i jest jednym z najnowocześniejszych zakładów odzysku odpadów w Polsce i Europie. Powstał w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Uczniowie wraz z opiekunkami paniami Mirosławą Gawlik I Urszulą Michtą w dniu 21 września wzięli udział w warsztatach pn.: „Jak kupować, aby odpadów nie produkować”, nasze codzienne zakupy mają bowiem ogromny wpływ na środowisko i są pierwszym krokiem w ograniczaniu ilości odpadów. Udział w warsztatach uświadomił nam, że jest kilka prostych sposobów, aby zmniejszyć ilość odpadów: kupowanie w opakowaniach wielokrotnego użytku, segregowanie odpadów, kupowanie produktów w dużych opakowaniach, używanie toreb wielokrotnego użytku, zgniatanie opakowań przed ich wrzuceniem do kosza, zapisywanie i drukowanie dwustronne, oddawanie odpadów wielkogabarytowych do PSZOK-ów czyli Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, które są wyznaczone w każdym mieście. Przypomnieliśmy sobie również główne zasady segregacji odpadów oraz kolory pojemników, do których należy wrzucać różne odpady. Następnie zapoznaliśmy się z działalnością zakładu, który jest w stanie „przerobić” każdy odpad komunalny, oszczędzając w ten sposób miejsce na wysypisku śmieci. Odpady szklane są wywożone do hut szkła, papier i tetra są ponownie używane do wyrobu papieru, odpady organiczne są kompostowane i sprzedawane rolnikom oraz ogrodnikom, tworzywa sztuczne typu pet, polietylen, polipropylen, folia są ponownie używane do produkcji tekstyliów i nowych produktów. Podczas kompostowania wytwarzany jest biogaz, który służy do ogrzania całego zakładu, jak również jest sprzedawany na „eksport”. Po zakończeniu warsztatów prowadząca sprawdziła naszą wiedzę, a najbardziej wyróżniający się uczniowie zostali nagrodzeni notatnikami, odblaskami oraz krówkami z logo firmy. Otrzymaliśmy również pojemnik na niebezpieczne odpady oraz instrukcję do segregacji śmieci, które znalazły miejsce w szkolnej pracowni biologicznej. Podsumowując, naszą wycieczkę naukową należy zaliczyć do bardzo udanych.
Archiwum Aktualności