22 listopada uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji Jestem SMART. Dzień z Technologią. Akcja miała na celu uświadomienie pokoleniu cyfrowych tubylców, że przyklejone do ich dłoni smartfony to nie tylko potężne narzędzie kontroli i śledzenia znajomych na portalach społecznościowych, szukania pokemonów po zakamarkach miasta czy podręczna pamięć, żeby swojej nie zaśmiecać tak prozaicznymi czynnościami, jak np. nauczenie się na sprawdzian.
Przygotowania do tego dnia rozpoczęły się kilka dni wcześniej. Przygotowaliśmy plakaty informujące o akcji, poinformowaliśmy społeczność szkolną przez dziennik elektroniczny, co będzie się działo, wykonaliśmy wielki napis na drzwi. Koordynatorzy projektu ustalili zasady, które miały obowiązywać tego dnia. Od samego rana widać było poruszenie na przerwach. Uczniowie pytali, kiedy będą te kody, pytali, czy maja dobry czytnik. Kiedy zabrzmiał dzwonek na trzecią przerwę, uczniowie wybiegli z sal w poszukiwaniu kodów qr. Kody były porozwieszane po całej szkole w różnych miejscach (nawet bardzo nietypowych), trzeba było wykazać się sprytem i inteligencją. Pod kodami ukryte były pytania. Niektóre bardzo trudne (np. co to jest mitoza), niektóre zaskakujące (podaj nr buta pani od polskiego) a inne z kolei proste, tak by nie zniechęcić grających.
Na poszczególnych lekcjach uczniowie grali w gry na aplikacji kahoot.it. aby zagrać trzeba było mieć dostęp do Internetu. Jeśli jakiś uczeń nie miał – kolega lub koleżanka udostępniali swoją sieć (to pokazało, że nowoczesne technologie nie są obce współczesnej młodzieży – doskonale radzą sobie nawet w sytuacjach podbramkowych). Gry wywoływały emocje, każdy chciał się widzieć w pierwszej, wygranej trójce, często błagali nauczyciela, aby zagrać jeszcze raz. Z kolei na języku polskim uczniowie poznali aplikacje, które uczyły poprawnej ortografii.
Oto krótka relacja naszej nauczycielki j. polskiego pani A. Stasicy: lekcje języka polskiego w klasach 2c, 2d i 3a odbyły się z wykorzystaniem najnowszych technologii: wykorzystaniem aplikacji oraz smartfonów. Połączyłam zabawę ze zdobywaniem i utrwalaniem wiedzy z języka polskiego. Uczniowie logowali się drużynowo na Kahoocie i rozwiązywali quiz pt. Nie taki diabeł straszny, jak go malują - stworzony specjalnie na tę lekcję przeze mnie. Obejmował on wiedzę z historii literatury, języka, ortografii, składni oraz pytania dotyczące filmu. Uczniowie ze sobą rywalizowali na punty za dobrze zrobione zadania oraz najszybszy czas. Najlepsi nagrodzeni zostali oceną bardzo dobrą oraz plusami.
Dziękujemy wszystkim nauczycielom, którzy odpowiedzieli na nasz apel i pozwolili uczniom zobaczyć, że ich smartfony to wspaniałe narzędzie do nauki: A. Zając, J. Uznańskiej-Basoń, A. Stasicy, K. Buli, E. Jabłońskiej, M. Rudnickiej, D. Baron, K. Rasińskiej oraz P. Lampart za wsparcie ku pokrzepieniu:) Z D J Ę C I A
Opiekunami akcji były: J. Maturska, M. Nieskurska