W czwartek 9 czerwca w naszej szkole odbyła się publiczna debata w j. angielskim na temat: "NGOs should help the people in need". Debatujący przygotowani zostali przez panią A. Zając, a w jury zasiedli: D. Liebner, M. Melon oraz A. Kłakus. Udział wzięły uczennice i uczeń klas dwujęzycznych 8b i 8d: Marysia, Kamila, Olga, Sara, Dawid i Agnieszka. Jury, jak co roku, brało pod uwagę płynność i poprawność wypowiedzi, zasób słownictwa oraz odpowiednio umiejętność argumentacji, przedstawienia dowodów oraz podsumowania debaty. Obie grupy spisały się na medal, ale więcej punktów zdobyła grupa negative, a Mówcą Roku została Sara Kotlarz. Debatę obejrzały klasy dwujezyczne 7b i d, 8b i d.
Aktualności
"NGOs should help the people in need".
Book Tour z... Fretką
Nasze prace plastyczne i listy, które napisaliśmy do Fretki (Bohaterki książki "O Fretce, która dała się porwać wiatrowi") dotarły do Organizatorów międzyszkolnego projektu czytelniczego, SP nr 18 w Tychach. Chcecie wiedzieć, co się z nimi dalej stało? Zobaczcie sami (miłego oglądania): KLIK i KLIK.
Dziękujemy Organizatorom (i serdecznie pozdrawiamy wszystkie szkoły biorące udział w projekcie), gratulujemy dzieciom pięknych prac i przemyśleń i ... już nie możemy się doczekać kolejnej edycji. Ciekawe, z kim wtedy się zaprzyjaźnimy i czego się od niego nauczymy.
Fajna HISTORIA
Za nami kolejna edycja „Fajnej historii” i 25 zagadkowych poniedziałków.
Uczniowie klas 6, 7 i 8 przez cały rok szkolny rozwiązywali zagadki dotyczące różnych wydarzeń historycznych. Tak to już jest, że to co nas ciekawi najbardziej, zwykle nie zajmuje wiele miejsca w podręcznikach… I dlatego uczestnicząc w projekcie szukaliśmy informacji o tajnych agentach, tajemnicach I i II wojny światowej, losach powstańców śląskich, przygodach władców… Niektórzy uczniowie włączali się do projektu sporadycznie,
ale była i taka grupa uczniów, którzy nie opuścili ani jednego poniedziałku!!!
W gronie najbardziej aktywnych „fajnych historyków” znaleźli się:Kaja Puchałka (7d), Igor Mazur (8a), Jan Stempel (6b), Kacper Musiał (7f),
Zofia Cikała (6a), Jakub Krzysteczko (7c), Oliwia Kozioł (8c), Aleksandra Wilczewska (8d).
I Tyski Turniej Szkół Podstawowych
31 maja uczniowie naszej szkoły wzięli udział w finale I Tyskiego Turnieju Szkół Podstawowych, którego organizatorem była Szkoła Podstawowa nr 14 w Tychach. W IV etapie konkursu odbyła się rywalizacja sportowo-artystyczna. SP 37 reprezentowali uczniowie klasy 6a. W części sportowej uczniowie zajęli 3 miejsce, natomiast w całym turnieju miejsce 4. Dziękujemy i gratulujemy wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w czterech etapach
I Tyskiego Turnieju Szkół Podstawowych dla klas 6. Cieszymy się z Waszych sukcesów
Powrót Śląska do Macierzy
W tym roku obchodzimy 100 rocznicę powrotu części Górnego Śląska do Polski.
20 czerwca 1922 roku wojska gen. Stanisława Szeptyckiego – witane przez tłumy mieszkańców Śląska – wkroczyły do Szopienic. Marzenie uczestników trzech powstań śląskich stało się faktem!!!
Kilka dni temu mieliśmy okazję odwiedzić miejsce największej bitwy III powstania śląskiego – Górę św. Anny. Miejsce to znalazło się na szlaku wycieczki ósmoklasistów. Spacerując ścieżkami po łagodnych zboczach Góry dotarliśmy pod pomnik poświęcony powstańcom – bohaterom, bez których nie byłoby polskiego Śląska.
List do dorosłych
Najpiękniejsze święto wszystkich dzieci to Dzień Dziecka. Z tej okazji już po raz drugi odbył się szkolny konkurs literacki na wiersz do dorosłych, zorganizowany przez p. Krystynę Rasińską i Joannę Uznańską-Basoń.
Mottem przewodnim były słowa Janusza Korczaka – wielkiego przyjaciela dzieci „Kiedy się śmieje dziecko, śmieje się cały świat". Choć to koniec roku szkolnego i właściwie wszyscy myślimy o wakacjach, uczniowie zaskoczyli ilością napisanych listów. Co dzieci chcą powiedzieć dorosłym?
„Kochani rodzice, dążcie do tego, by dzieci mogły dorastać ze swoimi rówieśnikami, by mogły się rozwijać, odnosić sukcesy i popełniać błędy.”
„Chciałbym, żeby na świecie nie było zła, wojny i okrucieństwa. Aby dzieci nie musiały bać się dorosłych. Chciałbym, aby było mniej głupoty i marnotrawstwa. Żeby inne dzieci mogły czuć się tak bezpiecznie jak ja i śmiać się beztrosko. Marzę o tym, by dorośli, którzy teraz rządzą światem, przypomnieli sobie, o czym marzyli, kiedy byli dziećmi i aby podejmowali decyzje, myśląc o kolejnych pokoleniach dzieci (..) . Chcę dorastać, szanując dorosłych za ich zachowanie i osiągnięcia, a nie tylko za to, że są dorośli. Chcę się z nimi przyjaźnić i lubić ich, czerpać z ich wiedzy i doświadczenia. Mam nadzieję, że zachowam w sobie ciekawość, otwartość i wrażliwość dziecka, kiedy sam dorosnę. I że będę potrafił się nadal śmiać szczerze, tak jak teraz.”
To tylko dwa fragmenty niezwykle dojrzałych marzeń naszych dzieci. Dorośli, czy potraficie sprostać marzeniom waszych dzieci? Czy potraficie sprawić, by mogły się uśmiechać? Zwycięzcami w konkursie literackim zostali:
Kacper Kasztura 8d 1. miejsce
Emilia Stachańczyk 8a 2. miejsce
Mikołaj Kaleta 8b 3.miejsce
Wszystkim uczestnikom gratulujemy!
Ludzie ludziom zgotowali ten los - Moja pierwsza wizyta w Auschwitz-Birkenau
30 maja 2022 roku – tego dnia była typowo wiosenna pogoda – raz świeciło słońce, raz zasłonięte chmurami niebo straszyło deszczem. Odprężeni po trudnych dniach egzaminacyjnych ósmoklasiści stanęli pod bramą dawnego obozu Auschwitz w Oświęcimiu… Rozmowy i radosne miny jakoś same poznikały na widok znanego wszystkim napisu na obozowej bramie…
Co naprawdę czuli młodzi ludzi zwiedzając to miejsce? Oddajmy głos Sarze z klasy 8b:Ludzie ludziom zgotowali ten los - Moja pierwsza wizyta w Auschwitz-Birkenau.
Przepełniona emocjami i nie pewna tego co mnie czeka pojechałam tam. Do miejsca tortur, miejsca, które upamiętnia największe ludobójstwo w historii świata, miejsca, gdzie racjonalne myślenie człowieka wyparte zostało zwykłym strachem. Wygląd wewnętrzny jest trudny do opisania i z pewnością to nie on gra tu główną rolę, a historia tego co działo się w tym miejscu, dlatego dziś w swoich rozważaniach chciałabym się skupić na tym, jaki wpływ na mnie miała ta wizyta i co z niej wyniosłam.
Dla mnie, najważniejszym wnioskiem jest to, aby nigdy, pod żadnym pozorem nie pozwolić na to, aby coś podobnego powstało. Jako społeczeństwo mamy obowiązek zrobić wszystko, aby Auschwitz pozostał wytworem przeszłości.
Należy się tu zastanowić nad samą genezą powstania obozów zagłady. Ktoś musiał mieć pomysł, ktoś władzę, ktoś musiał czerpać zyski, a ktoś nieludzką satysfakcję wysyłając zwykłych ludzi na śmierć. Do obozów trafiali ludzie, którzy mieli pecha, że wyglądają jak wyglądają, pochodzą z kraju, który akurat był na liście oprawców uznawany za ten niższy i niepotrzebny. Przewinienie, na które nikt nie miał wpływu i kara, na którą nikt nie zasłużył. Zdrowo myślącemu człowiekowi wyda się to absurdem - jak to?
Mordować kogoś, bo jest Żydem, Cyganem, Polakiem. Mordować kogoś, bo jego wygląd jest inny niż pożądany. I oczywiście był to absurd. Jednak w takim celu powstały te obozy i to zadanie wykonywały latami.
Zastanówmy się teraz nad dzisiejszym światem. Jak wygląda, co nim kieruje i kto nim rządzi. Na świecie jest mnóstwo odmienności i inności - ta kwestia się nigdy nie zmieni. Ludzie są wolni, chcą żyć po swojemu. Jednak nie zawsze mają taką możliwość, nie zawsze jest to dobrze odbierane, nie zawsze jest to tolerowane. Współczesny świat jest pełen ksenofobii, uprzedzeń, nietolerancji dla wszystkiego co odmienne. Nie boję się użyć tu konkretnych słów o uprzedzeniach względem koloru skóry, wiary, orientacji seksualnej czy poglądów politycznych. Jestem osobą młodą, z pewnością jeszcze wiele nie wiem i nadal się uczę czerpiąc wiedzę od mądrzejszych i bardziej doświadczonych. Jedno wiem na pewno - uprzedzenia, które od dawna dzielą świat do niczego nie prowadzą. To właśnie historia pokazuje nam do jak krytycznych sytuacji możemy dojść, dlatego trzeba zapobiegać, trzeba edukować, trzeba pozwolić wszystkim być wolnymi. Żeby ten faszyzm nigdy nie odżył.
Udane świętowanie
Dzień Dziecka był okazją do spędzenia czasu poza przestrzenią szkolną.
Klasy 5e i 4d wraz ze swoimi opiekunami wyruszyły spod szkoły w niezbyt sprzyjających warunkach pogodowych na spacer w kierunku Paprocan.
Juz wkrótce miało się okazać, że pogoda w dniu dzisiejszym będzie jednak naszym sprzymierzeńcem!
Las zachwycał swoją urodą, humor dopisywał wszystkim, słychać było radosny śpiew uczniów.
Paprocany tego dnia były miejscem dość obleganym, ale jak sie okazało, każdy znalazł przestrzeń dla siebie.
Był więc czas na piknikowanie, gry i zabawy, lody i podziwianie wyjątkowo atrakcyjnie wyglądającego wówczas otoczenia.
Dzieci wróciły nieco zmęczone, ale z pewnością zadowolone i zrelaksowane.
Labirynty Biblioteki
Biblioteka kryje w sobie wiele tajemnic. Nie tylko w nocy dzieją się w niej ciekawe rzeczy (co opisali uczniowie biorący niedawno udział w międzyszkolnym konkursie "Pewnej nocy w bibliotece..."). Co dzieje się z kupioną książką zanim trafi na półkę gotowa do wypożyczania? Co zawierają w sobie tajemnicze małe szufladki? Jak wygląda magazyn biblioteczny? Jakie mogą być formaty książek?... Tego i innych ciekawostek dowiedzieli się 3 czerwca uczniowie klas 1b i 1d, którzy z Wychowawcami i Panią Bibliotekarką odwiedzili tyską Bibliotekę Pedagogiczną. Odbyły się tam zajęcia "Labirynty biblioteki", na koniec których, po wykonaniu zadań pierwszoklasiści otrzymali dyplomy, odtąd mogą być pomocnikami bibliotekarza.
Szkolny Konkurs Pięknego Czytania
Możemy śmiało uznać, że dzień 3 czerwca był w naszej szkole Dniem Pięknego Czytania. W bibliotece spotkało się grono osób, które kochają książki i jest to ich wielka pasja. Konkurs przebiegał w bardzo luźnej, przyjaznej atmosferze, bo gdy spotyka czytelnik czytelnika… dzieją się rzeczy niezwykłe. W pierwszej konkurencji każdy uczestnik zaprezentował wybraną przez siebie pozycję literacką i musimy przyznać, że ogrom wiedzy i cudownej energii zaskoczył nas niesamowicie. Nasza młodzież świetnie zna autorów, genezę powstania utworów i potrafi przekazać samą kwintesencję książki, nie zdradzając tego, co powinno zostać tajemnicą, by zachęcić pozostałych do sięgnięcia po nią. W drugiej części konkursu uczestnicy przeczytali przygotowane wcześniej fragmenty zaprezentowanych książek. Tu dopiero widać było tę fascynację, emocje przejawiały się w gestach, artykulacji głosu, mimice, a my oglądałyśmy to czytelnicze widowisko z największą przyjemnością. Uczestnicy nie spodziewali się, że będą wraz z nami częścią jury i również anonimowo ocenią swoich konkurentów. Udało się nam wyłonić zwycięzców, a zostali nimi: Agnieszka Zając z klasy 8d na pierwszym miejscu, Izabella Suska z klasy 8a na drugim miejscu oraz Kamila Mazur z klasy 8d na trzecim miejscu. Gratulujemy nagrodzonym oraz wszystkim uczestnikom. Serdecznie dziękujemy również pani B. Norek, która była naszym gościem i członkiem jury.
Kochani jesteście niesamowici, zarażajcie swoją pasją, gdyż jak powiedział nasz patron Kornel Makuszyński Książka to mędrzec łagodny i pełen słodyczy, który puste życie napełnia światłem, a puste serca wzruszeniem.
Dziękujemy Wam za udział w konkursie i niesamowite inspiracje.
Bilet biblioteczny do przygody
Od kilku miesięcy uczniowie brali udział w szkolnym konkursie czytelniczym "Bilet biblioteczny do przygody". Bilety wypełnione tytułami przeczytanych książek różnych kategorii przynieśli do biblioteki. Tutaj odbyło się losowanie laureatów, którzy sami mogli sobie wybrać nagrody spośród przygotowanych (serdecznie dziękujemy Rodzicom, dzięki którym nagród, a co za tym idzie radości dzieci było więcej). Gratulujemy laureatom przede wszystkim wzbogacenia wyobraźni, wiedzy i przeżytych z bohaterami książek przygód. A oto laureaci:
Miejsce I - Adrian Konieczny, kl. 2d
Miejsce II - Patryk Pasierbski, kl. 4a
Miejsce III - Izabella Suska, kl. 8a
Nagrody II stopnia: Lena Semik, kl. 2d, Paulina Pakulnicka, kl. 2d, Szymon Cegłowski, kl 2c
Nagrody III stopnia: Julia Chorowska, kl. 4a, Paweł Czarnecki, kl. 2d, Maja Biadała, kl 7b.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka w bibliotece rozwiązywaliśmy krzyżówkę, wypisywaliśmy ze słowników wybrane związki frazeologiczne (naprawdę :-) ) i słuchaliśmy śpiewu ptaków. A Pani Bibliotekarka rozdawała na rękę uśmiechy :-), żeby dzieci były jak najczęściej uśmiechnięte.
Dla Ciebie, Mamo!
Dla Ciebie, Mamo!
Ona mi pierwsza pokazała księżyc
i pierwszy śnieg na świerkach,
i pierwszy deszcz.
Byłem wtedy mały jak muszelka,
a czarna suknia matki szumiała jak Morze Czarne.
Noc.
Dopala się nafta w lampce.
Lamentuje nad uchem komar.
Może to ty, matko, na niebie
jesteś tymi gwiazdami kilkoma?
Albo na jeziorze żaglem białym?
Albo falą w brzegi pochyłe?
Może twoje dłonie posypały
mój manuskrypt gwiaździstym pyłem?
A możeś jest południową godziną,
mazur pszczół w złotych sierpnia pokojach?
Wczoraj szpilkę znalazłem w trzcinach —
od włosów. Czy to nie twoja?Konstanty Ildefons Gałczyński „Spotkanie z matką”.
Te piękne słowa, to tylko jeden z recytowanych podczas konkursu wierszy. Za nami już druga edycja szkolnego konkursu recytatorskiego z okazji Dnia Matki: Dla Ciebie, mamo!
Wzięli w niej udział uczniowie klas 4-8. Było pięknie! Niezwykle wzruszające wiersze, bo jakże inaczej można o Mamie mówić, sprawiły, że myśli nasze poszybowały ku tym, które zawsze dla nas będą najważniejsze, które zawsze będą przy nas, na które zawsze możemy liczyć. Podziękowaliśmy im słowami poetów.
W konkursie przyznano dwa wyróżnienia. Gratulujemy Weronice Kubicy z klasy 8b i Artemowi Rerekevsha z klasy 4d.
Nawigacja w każdą pogodę
Nasza szkoła z ramienia pedagogów szkolnych przystąpiła do realizacji inicjatywy profilaktycznej „Nawigacja w każdą pogodę”. Jest to program opracowany przez Instytut Profilaktyki Zintegrowanej, który umożliwia wykonanie autodiagnozy środowiska szkolnego oraz realizację działań profilaktycznych. Głównym celem Nawigacji w każdą pogodę jest poprawa kondycji psychicznej uczniów i zapobieganie problemom mogącym wynikać z jej pogorszenia.
CERTYFIKAT_NWKP_292.pdf
Robótki ręczne
Uczniowie naszej szkoły posiadają i rozwijają wiele talentów i pasji. Jednym z nich są zdolności manualne. Co to znaczy? To wszystko, co potrafią nasze rączki, m.in. origami, wycinanie, kolorowanie, haftowanie... . Podczas zajęć kółka "Robótki ręczne" te zdolności i pasje rozwijamy. W tym roku oprócz haftu krzyżykowego (z którym dzieci radzą już sobie nawet bez pomocy Pani i dobrze wiedzą co to kanwa, mulina czy tamborek) postawiliśmy na haft płaski z elementami trójwymiarowymi. Inspiracje czerpaliśmy z fachowych czasopism oraz z tutoriali w internecie. Z radością przygotowaliśmy też ozdoby świąteczne z papieru. Powstały piękne, starannie wykonane prace. Niektóre z nich stały się prezentami. Może i Wy pochwalicie się swoimi pracami manualnymi?
Tymczasem zapraszamy po inspirację na stronę naszego kółka: TUTAJ.
Wyprawa do American Corner
W ubiegły czwartek klasę dwujęzyczną 7d czekała prawdziwa uczta dla ducha oraz ciała. Najpierw ze swoimi opiekunkami, panią Aleksandrą Zając i Aleksandrą Fajferek uczniowie odwiedzili niezwykłe na mapie Śląska miejsce - American Corner, gdzie wysłuchali zajmującego wykładu pana Marka Konieczniaka The US Armed Forces - historical backround, mission, organization and recent changes in the command model - a humanistic approach, następnie sprawdzili swoją wiedzę w emocjonującej rozgrywce kahoota, odwiedzili bibliotekę amerykańską i zagrali w quizy wiedzy o Stanach Zjednoczonych, a na koniec zatroszczyli się o swoje apetyty w Pizza Hut. Była to bardzo udana wyprawa i we wrześniu czeka nas już trzeci wykład w American Corner.
Ogólnopolski Konkurs Czytelniczy w Języku Angielskim "Reading brings us unknown friends"
Miło nam ogłosić, że Julia Łaski z klasy 7d, została finalistką Ogólnopolskiego Konkursu Czytelniczego w Języku Angielskim "Reading brings us unknown friends" organizowanego przez SP 37 w Gdyni. Serdecznie gratulujemy! Koordynatorką konkursu w naszej szkole była pani
Redukcja stresu - Mindfulness
Od marca odbywają się w naszej szkole zajęcia Redukcji stresu - Mindfulness.
Zajęcia te mają na celu:
wzmacnianie koncentracji uwagi, przez co łatwiej zapamiętać nowe informacje.wzmacnianie poczucia wiary w siebie, samoakceptacjiwzmacnianie życzliwości, wdzięczności, wyrozumiałości wobec siebie i innych (dziecko nie ma potrzeby zaznaczania swojej obecności poprzez zachowania agresywne czy prowokacyjne)zwiększenie świadomości swoich potrzeb, umiejętności odczytania i nazwania sygnałów płynące z wnętrza i reagowania na nie w sposób konstruktywnypozbycie się gonitwy myślinabycie umiejętności świadomego oddychania (przynosi znaczące korzyści w sytuacjach silnie stresujących, takich jak egzamin czy sprawdzian)nabycie umiejętności relaksowania się.
Utworzone zostały 3 grupy wiekowe, na zdjęciu przedstawiciele najmłodszej z nich. Zarówno uczestnicy, jak i prowadząca, pani Aleksandra Zając, widzą już pierwsze zmiany na lepsze:)
Euroweek 2022
Po długiej przerwie związanej z Covid 19, uczniowie naszej szkoły mogli w końcu wspólnie wyjechać na Euroweek 2022.
Euroweek jest imprezą organizowaną przez Fundację Euroweek, której podstawowym celem jest pokazanie młodzieży jakie korzyści przynosi Europa bez granic. Swobodne podróżowanie, poznawanie innych kultur, spotykanie się z kolegami i koleżankami z innych krajów to bez wątpienia ogromne przywileje, które są dla nas dostępne.
Podczas spotkania, mieliśmy możliwość uczenia się od bardzo ciekawych osób. Byli to uczestnicy olimpiad oraz liderzy organizacji młodzieżowych, którzy mogli pochwalić się swoimi osiągnięciami i podpowiedzieć nam jak osiągnąć podobne wyniki.
Euroweek jest programem edukacyjnym, który pomaga podnosić zdolności językowe uczestników. Każde zajęcia prowadzone są w sposób luźny i w formie zabawy.
W czasie tych warsztatów poznałam wiele nowych osób ze szkół w całej Polsce. Rozmawialiśmy na temat najlepszych zawodów na przyszłość i szkół, które wybieramy.
Podczas wyjazdu braliśmy udział w zajęciach, które rozwijały naszą kreatywność, umiejętność wystąpień publicznych, pracę w grupie i budowanie relacji w grupie.
Spotkanie odbyło się w dniach 27/04 - 01/05 2022, w Wielopolu Dolnym.
Jestem bardzo zadowolona, że mogłam uczestniczyć w Euroweek i serdecznie polecam taki wyjazd wszystkim, którzy jeszcze na nim nie byli.
Jeszcze raz bardzo dziękujemy pani Dorocie Liebner oraz pani Edycie Goc, że pojechały z nami na tak ciekawy i przyjemny wyjazd. Były panie najlepsze!
Pod koniec zapytaliśmy niektórych uczestników wyjazdu jak im się podobało
Olga: Euroweek to najprawdopodobniej najlepsza wycieczka tego roku szkolnego. Trafili nam się niesamowicie zabawni i towarzyscy wolontariusze, co dodawało uroku całemu wyjazdowi, ale i tak największą atrakcją był taniec z Panią Goc. Serdecznie polecam wyjazd przyszłym klasom dwujęzycznym, ubaw po pachy.
Maja: Ogólnie było bardzo fajnie, poznałam sporo nowych osób, zintegrowałam się z osobami z mojej klasy. Zajęcia też były ciekawe. Myślę ,ze to był dobrze spędzony czas i jakbym miała możliwość pojechałabym za rok znowu
Weronika: Ja uważam że generalnie była bardzo luźna atmosfera, wolontariusze byli zabawni i mieli do nas fajne podejście. było dużo różnych zajęć, które integrowały nas z innymi. Na Euroweeku nigdy nie było nudno. Gdybym miała okazje pojechałabym jeszcze raz. Był to, jeden z najfajniej spędzonych tygodni.
Agata: Na Euroweeku bardzo miło spędziłam czas. Zajęcia były ciekawe i przebiegały w przyjemnej atmosferze. Poznałam dużo niesamowitych osób, które niezwykle umiliły mi ten wyjazd. Polecam każdemu, będzie co wspominać.
7c i 7e na wycieczce w Ośrodku H2O w Kiczycach
5-tego maja klasy 7c i 7e były na wycieczce w Ośrodku H2O w Kiczycach. Nasza grupa wycieczkowa wzięła udział w zajęciach “Cztery Żywioły, czyli jedność w różnorodności.” „Wycieczka ma na celu integrację zespołu klasowego, wykształcenie umiejętności współpracy oraz zdrowej rywalizacji, naukę tolerancji i akceptacji, rozwój umiejętności komunikacji i wypracowanie wzajemnego zaufania i szacunku. Cel osiąga się poprzez specjalnie przygotowane gry, zabawy i aktywności, podczas których na pewno odnajdzie się nawet największy introwertyk”. Taki opis działań zamieszczony na stronie ośrodka zachęcił nas - wychowawców klas 7c i 7e - aby wybrać ten właśnie program. Mamy nadzieję, że wyjazd był dla uczniów dobrym doświadczeniem i rozwinął ich umiejętności współpracy, komunikacji, tolerancji i szacunku.
Book tour z... Fretką
Pamiętacie Raptusa? Zaprzyjaźnili się z nim w zeszłym roku uczniowie klas 2. Książkę z jego przygodami można już wypożyczyć w naszej bibliotece. W tym roku uczniowie klas 1d, 2a, 2c i 3d zaprzyjaźnili się z Fretką. Ta urocza tchórzofretka, jak sama nazwa wskazuje, bała się wielu rzeczy. Z tego powodu prawie wcale nie wychodziła z domu i nawet urodziny spędzała w samotności. Ale innym nie było to obojętne, m.in. gołębiowi listonoszowi oraz wiatrowi. Co z tego wynikło? Przeczytać możecie w książce p. Marty Guśniowskiej, z pięknymi ilustracjami, pt. "O Fretce, która dała się porwać wiatrowi". Poznając przygody Fretki i rozmawiając o nich doszliśmy do wniosku, że strach może być dobry, bo ostrzega nas przed niebezpieczeństwem. Jednak w wielu sytuacjach warto go przełamywać, szczególnie wtedy gdy tylko "ma wielkie oczy". Wtedy zaczyna się życie pełne przyjaciół i przygód. Uczestnicy międzyszkolnego projektu "Book tour z... Fretką" wykonali też piękne ilustracje do książki i napisali listy do Fretki. Teraz już na pewno nie czuje się sama, chętnie przyjmuje gości i nadrabia zaległości w podróżowaniu. Brawo Fretko.
Ps. Wiecie, że warto czasem przeczytać choć jedną stronę książki "do góry nogami". Nie jest to łatwe, ale to fitnes dla naszego mózgu :-).
Archiwum Aktualności